Posprzątaj po remoncie i zminimalizuj bałagan podczas budowy

Porady dotyczące czyszczenia po budowie czy remoncie, aby chronić dom przed cząsteczkami i oparami farby oraz podłogami i meblami.
Przygotowując się do generalnego remontu, budowy nowego domu, wykończenia domu, słusznie skupisz się na znalezieniu dobrego generalnego wykonawcy.

Inne pozycje na liście obejmują wybór materiałów i obliczanie kosztów. Dzięki tej długiej liście rzeczy do zrobienia łatwo przeoczyć plany przygotowania i ochrony witryny. Może mieć duży wpływ na Twój dom w trakcie i po remoncie.
Porozmawiaj z wykonawcą o przygotowaniu miejsca remontu i ochronie mebli, okien, podłogi itp…
Wykonawcy zazwyczaj współpracują z Tobą w zakresie ochrony istniejącej przestrzeni. Jednak ma to głównie na celu zapobieganie uszkodzeniom, a nie blokowanie brudu i brudu. Oznacza to, że podłogi nie powinny być zarysowane ani wgniecione, ale mogą być zakurzone, pokryte smugami, a nawet lepkie. Po fakcie będą musiały zostać posprzątane. Będziesz chciał omówić z wykonawcą swoje oczekiwania dotyczące czystości w czasie trwania renowacji. Jakie usługi są wliczone i za jaką cenę różni się w zależności od projektu i wykonawcy.


Zdecyduj, czy zostać, czy wyjechać podczas remontu
Przygotowanie miejsca jest ważnym przedsięwzięciem, szczególnie dla właścicieli domów, którzy remontują tylko jedną część swojego miejsca zamieszkania. Staje się to jeszcze ważniejsze, jeśli planujesz pozostać w domu podczas remontu. Pozostanie na miejscu może kosztować więcej niż całkowite oczyszczenie. Dodatkowy czas i wysiłek trzeba poświęcić na przygotowanie i rozbiórkę każdego dnia. Załogi muszą najpierw położyć papier, zawiesić brezent i dodać inne bariery ochronne. To wszystko należy zdjąć na koniec dnia pracy, aby właściciele mogli korzystać z domu w nocy.
Na przykład, jeśli odnawiasz kuchnię i jedyną łazienkę, wykonawca będzie musiał upewnić się, że możesz zachować dostęp do obiektów. Będziesz także potrzebować ścieżki prowadzącej do reszty mieszkania. Z drugiej strony remont w niezamieszkanym domu pozwala załodze opuścić pomieszczenie we względnym nieładzie pod koniec dnia. Następnego ranka mogą rozpocząć pracę dokładnie tam, gdzie skończyli. Z tego powodu to, czy wyjeżdżasz w trakcie remontu, jest zwykle częścią wstępnej rozmowy z wykonawcą w celu ustalenia wyceny projektu.
Przygotuj i zabezpiecz dokładnie swój dom oraz uszczelnij plac budowy.
Jeśli podejmujesz się czegoś innego niż całkowita renowacja mieszkania, możesz wykonać następujące czynności, aby ograniczyć zakłócenia i zminimalizować bałagan:
• Odgrodzić strefę renowacji, zawieszając mocną plandekę (o grubości co najmniej 0,8 mm) od sufitu do podłogi, aby utworzyć uszczelnienie. Nałóż taśmę maskującą na wszystkie strony plandeki, w miejscu styku z sufitem, ścianami i podłogą. Pręty napinające mogą również pomóc w utrzymaniu ciężkich plandek. Cząsteczki przelatują przez wszystkie pozostawione luki, nieważne jak małe. Jeśli potrzebujesz klapki do wejścia i wyjścia, rozważ przyklejenie zamka błyskawicznego do plandeki. Dodaj podwójną warstwę, jeśli będzie dużo piaskowania lub jeśli wiesz, że niebezpieczne cząsteczki zostaną uwolnione do powietrza.
• W strefie prac chroń wszystko, co przechowujesz. Podłogi należy przykryć papierem budowlanym (może nawet podwójną warstwą, jako zabezpieczenie przed rozerwaniem). Przykryj okna lub urządzenia plandeką (ponownie, nie pozostawiając żadnych szczelin).
• Jeśli strefa przeprowadzanego remontu znajduje się w centrum Twojego domu, rozważ ułożenie papieru ciągłego lub brezentu we wszystkich obszarach o dużym natężeniu ruchu. Zapobiegnie to wnikaniu brudu do reszty przestrzeni.
• Przykryj wszystkie meble w całym domu (szczególnie powierzchnie tekstylne, takie jak kanapy i łóżka) ściereczką lub brezentem.
• Uszczelnij drzwi szafy, nakładając taśmę maskującą na szczeliny między drzwiami a podłogą. Nie ma nic bardziej irytującego niż konieczność wyprania wszystkich zakurzonych ubrań, ponieważ zapomniałeś o tym zrobić.


Oczyść powietrze
• Odkurzaj, najlepiej za pomocą odkurzacza przemysłowego z trzepakiem filtra („wysokowydajne powietrze w postaci cząstek”) pod koniec każdego dnia pracy – możesz go wypożyczyć lub omówić z wykonawcą.

• Otwórz okna! Im więcej powietrza krąży, tym lepiej.
Koszty profilaktyki są dość minimalne (z wyjątkiem wynajmu szorowarki, parownicy, osuszacza czy oczyszczacza powietrza, który może kosztować kilkaset złotych w zależności od tego, jak długo go potrzebujesz), ale ważne jest, aby zidentyfikować i uwzględnić z góry, aby Ty i Twój zespół byliście na tym samym strona o oczekiwaniach. Nawet przy doskonałym ograniczeniu najprawdopodobniej będziesz go potrzebować.